نحوه تمیز کردن فیلتر

در این مطلب با نحوه نحوه تمیز کردن فیلتر کولر گازی آشنا می شوید و همچنین نکات زیر را بیان می کنیم :

  • افزایش راندمان کاری کولر با تمیز کردن فیلتر
  • تمیز کردن به صورت گام به گام
  • طریقه جازدن فیلتر ها
  • چند نکته حائز اهمیت

تمیز کردن فیلتر مهم ترین کار در سرویس و نگه داری این دستگاه می باشد چرا که فیلتر این دستگاه از مهم ترین اجزا این دستگاه می باشد و وظیفه ان فیلتر کردن ذرات معلق در هوا می باشد . فیلترهای این دستگاه هر چند ماه یکبار باید تعویض گردد این کار باعث بهتر عمل کردن این دستگاه می شود و عمر مفیر این دستگاه را افزایش خواهد داد .

نحوه تمیز کردن فیلتر کولروظیفه فیلتر جذب کردن گرد و غبار و ذرات موجود در هواست که تمیز کردن فیلتر موجب تصفیه و تهویه هوا خواهد شد و این دستگاه بادی خنک تر و مطبوع تر به محیط می بخشد . تمیز کردن فیلتر بسیار ساده است و وقت چندانی از شما نمی گیرد پس با انجام این کار ساده و کوتاه با توجه به هزینه های گزاف می توانید از صرف این هزینه های اضافی جلوگیری نمایید .

افزایش راندمان کاری 

بهتر است بدانیم در صورت عدم تمیز کردن ، وجود گرد و غبار و ذرات دیگر سبب می شود که راندمان کاری این دستگاه پایین بیاید به این دلیل که با کشیده شدن هوای گرم به داخل پنل کولرگازی ، این هوا با گذاشتن از روی کویل های خنک به هوایی مطلوب و خنک تبدیل می شود و این امکان پذیر است که فیلتر این دستگاه تمیز و عاری از هر گونه الودگی باشد .

تمیز کردن به صورت گام به گام 

یک سرویس کار بنا به تجربه توجه دارد که قبل از تمیز کردن این دستگاه از خاموش کردن دستگاه اطمینان حاصل کند ولی اگر شما خود اقدام به سرویس کولر خود کرده اید با رعایت تین نکته ، در صورت امکان فیوز برق کولر را قطع و دوشاخه برق ان را از پریز جدا کنید . سپس با گرفتن دوطرف دستگاه ، پنل جلویی را باز کنید . با ازاد کردن قسمت جلوی فیلتر ، می توانید کل فیلتر را به ارامی و با دقت بیرون بیاورید .

نحوه تمیز کردن فیلتر کولردر زمان تمیز کردن دقت داشته باشید که هر دو فیلتر کولر را در اورید و تمیز کنید . می توانید برای تمیز کردن از یک برس نرم کمک بگیرید و انها را زیر اب به آرامی بشویید و بگذارید خشک شود . حتما قبل از اینکه فیلترها را در سرجای خود قرار دهید از خشک بودن انها مطمئن شوید .

طریقه جا زدن فیلتر 

هنگام جا انداختن در کولرها ابتدا فیلتر را از قسمت عقب جا بزنید سپس قسمت جلویی را جا بیندازید با این کار از درست جا افتادن فیلترها می توانید اطمینان حاصل نمایید و به فیلترها اسیبی نخواهد رسید . بعد از اتمام تمیز کردن فیلتر و خشک کردن فیلترها و جا انداختن آنها در پنل کولر حال می توانید پنل جلویی کولر را ببندید .

نحوه تمیز کردن فیلتر کولر

نحوه تمیز کردن فیلتر کولرچند نکته مهم در مورد نحوه تمیز کردن فیلتر کولر

چنانچه دستگاه شما در یک مکان عمومی قرار دارد و کف محوطه فرش ندارد ، تمیز کردن فیلتر را هر دو روز انجام دهید . چنانچه این دستگاه در منزل نصب شده است ، در هر ماه یکبار و یا هر 3 هفته یکبار فیلترها را تمیز کنید .البته بسته به میزان استفاده و میزان گرد وغبار موجود در هوا می توانید این بازه را کم و یا زیاد نمایید .