نکته طلایی برای نصب بهتر کولر

نکته طلایی برای نصب بهتر کولرگازی همیشه یکی از موضوعات مهمی است که هر کسی در زندگی با آن روبرو شده است و ذهن هر کسی را در گیر کرده است . پس ما تا آخر مقاله همراه باشید تا شما را با این موضوع آشنا کنم .

در تابستان استفاده از خنک کننده ها از ضروریات زندگی محسوب می شود که هر خانواده متناسب با نیاز خود اقدام به خرید نوعی از آن ها می کنند در گذشته استفاده از کولرهای آبی بسیار پر رونق بود تا آنجایی که در اکثر تا آنجا که در اکثر خانه های ایرانی یافت می شد اما به مرور زمان دلایل متعددی از جمله گرمای هوای بیش از حد ، مصرف بالای برق و اب در ایامی از سال که به شدت میزان مصرف بالاست ، سختی نصب و دیگر عوامل موجب شدند که کم کم کاربران به سمت استفاده از کولرهای گازی برای ایجاد دمایی با هوای متعادل رفتند . این کولرها هم اکنون در مناطق گرمسیر ایران به وفور یافت می شود و شما می توانید انواع مختلفی از آن ها را مشاهده کنید . یکی از مهم ترین مسئله هایی که هم اکنون کاربران با آن مواجه می شوند ، مکان نصب کولر است .

نکته طلایی برای نصب بهتر کولرهمانطور که گفته شده است ، کولرگازی انواع مختلفی دارند که در این مقاله به صورت تخصصی به محل نصب این دستگاه می پردازیم . دو نوع کاربر ما داریم اقدام به استفاده از کولر می کنند ، نوع اول کاربرانی هستند که ساختمان و یا خانه ی آن ها هنوز به صورت کامل ساخته نشده است . این کاربران در همان ابتدا می توانند با هماهنگی های لازم با مهندسین ساختمان محل نصب را برای انجام لوله کشی ها تعیین کنند . در این حالت کاربر هیچ گونه دخالتی در جای نصب ندارد . نوع دوم کاربرانی هستند که تا کنون از مدل های دیگری برای خنک کردن هوا استفاده کرده اند و هم اکنون می خواهند از این مدل استفاده کنند . چون این کاربران بع متخصصین ساختمان دسترسی ندارد ما در این مقاله یعنی نکته طلایی برای نصب بهتر کولر به شما ارائه می دهیم .

محل نصب پنل داخلی

نکته طلایی برای نصب بهتر کولر1-افزایش حداکثری پنل داخلی تا سقف

همه ی ما می دانیم که همیشه هوای گرم سبک تر است به همین دلایل به سمت بالا می رود و هر چه که پنل به سقف نزدیک تر باشد ، در معرض هوای گرم قرار می گیرد و همین دلیل میزان کارایی پنل را کاهش می دهد ، پس تا جایی که ممکن است پنل دیواری را از سقف خانه فاصله دهید .

نکته طلایی برای نصب بهتر کولر2-تراز بودن

دومین عامل مهم تراز بودن است. تراز بودن به این معناست که پنل حتما در راستای یک خط افق مستقیم باشد که برای این کار می توانید آن را با لبه ی بالایی دیوار مقایسه کنید و حتما دقت داشته باشید که این دستگاه چون به صورت طولانی مدت کار می کند ، 5 درجه به سمت پایین و بالا می تواند در آینده دستگاه را با مشکلات جدی مواجه کند ، حتما وقت کافی برای تراز کردن آن قرار دهید .

3-فاصله ی مناسب از لوازم تولید کننده ی گرما و رطوبت

دقت داشته ابشید که هیچ گاه پنل نزدیک به وسایل گرمایشی نباشد چرا که راندمان دستگاه را پایین خواهد آورد ، همچنین موجب خواهد شد تا دستگاه در مدت زمان کمتری نسبت به طول عمر تعریف شده ، آسیب ببینید . به عنوان مثال هیچ گاه آن را در نزدیکی اجاق گاز و حتی لامپ قرار ندهید ،چرا که لامپ ها همانقدر که در تولید نور فعال هستند چند برابر نور تولیدی گرما تولید می کنند و این بسیار خطرناک است . دقت داشته باشید که در هر جایی که گرما وجود دارد به احتمال زیاد رطوبت نیز وجود دارد که می تواند موجب پوسیدگی دستگاه شود و تنظیمات داخلی آن را کاملا از بین ببرد .

4-دوری از پنجره و درب

هیچگاه پنل را در کنار و یا روبروی درب ورودی . پنجره قرار ندهید . در این حالت همانند سایر حالت ها راندمان دستگاه را کاهش پیدا خواهد کرد چرا که هوای سرد تولید شده به وسیله ی پنل به هوای گرم برخورد دارد و آن نتیجه ای را که مد نظر دارید ،دریافت نخواهید کرد .

5-پیش بینی سرویس برای آینده

نکته طلایی برای نصب بهتر کولرهر وسیله ای به صورت ایده آل در سال یک الی دوبار نیاز بخ سرویس و بررسی دارند که این دستگاه از این قائده مستثنی نیستند . پس همواره به این فکر کنید که برای سرویس دستگاه به فضای بازی نیاز داریم که شخص سرویس دهنده بتواند با وسیله در ارتباط باشد .

6-حفظ حداقل فاصله تا زمین

در نکات بالا گفتیم که حداکثر فاصله با زمین را داشته باشید و این بدین معنا نیست که آن را بر روی سطح زمین قرار دهید . بلکه باید دقت کیند که در هنگام استفاده از فضا افراد مداوم با این دستگاه برخورد نکنند . بهترین جایی که می توان یک دستگاه را نصب کرد اگر مبدا را سطح زمین در نظر بگیریم ، تقریبا در فاصله ی 65 تا 80 درصدی ارتفاع دیوار است که هر دونکته ارائه شده نیز در آن رعایت می شوند .

7-کاربری مکان

در هنگام نصب دو مکان برای ما تعریف می شود که عبارتند از : خانه و محل کار . عموما محیط های کاری سقف بلندتری دارند که می تواند دستگاه را در ارتفاع بالاتری قرار دهید اما سایر نکات بیان شده برای همه ی کاربری ها به صورت یکسان است و تنها در ارتفاع تفاوت دارند .

محل نصب پنل خارجی ( کندانسور )

پنل خارجی که به آن کندانسور گفته می شود ، خود شامل دو بخش است ، بخشی که فن و سایر لوازم در آن قرار می گیرند و بخش دیگر که به آن کمپرسور گفته می شود که در مجموع هر دو قیمت را با هم کندانسور می گویند . چون کمپرسور در داخل کندانسور قرار دارد به همین دلیل تمام نکات را برای کندانسور تعریف می کنیم .

نکته طلایی برای نصب بهتر کولرحفظ از گرما

همیشه سعی کنید که کندانسور را از گرما دور نگه دارید اما چون در اغلب خانه ها این دستگاه در خارج از خانه نصب می شود ، خواهی نخواهی در معرض گرما قرار می گیرد که می توانید با استفاده از سایه بان های عالی مقدار ورود گرما را به این دستگاه کنترل کنید .

محیطی پاک

محیط پاک تاثیر بالایی در ارائه وای خنک و بالابردن راندمان کاردارد . حتما سعی کنید که کندانسور را در محیطی پاک قرار دهید و یا اگر نمی تواند یک روکش قوی برای آن تهیه کنید تا بتوانید از ورود تمام گرد و غبارها به کنار دستگاه کنترل کند .

ایجاد فضای خالی اطراف کندانسور

وجود یک پنل در کنار کندانسور ، میزان دسترسی کندانسور به هوای مطبوع را از دست می دهد پس تا آن جا که ممکن است اطراف آن خالی کنید و حداقل میزان آن را نیم متر در نظر بگیرید تا کارایی کولر افزایش پیدا کند .

عدم وجود شی در اطراف کمپرسور

کمپرسور در گوشه ای از کندانسور قرار گرفته شده است که نباید در کنار آن هیچ گونه شی قرار بگیرد چرا که در صورت وجود اشیا میزان مصرف برق برای تولید میزان انرژی لازم بالا می رود .

عدم نصب در محیط های بسته

علاوه بر این که باید فضای کندانسور خالی باشد ، از مهم ترین نکته ها این است که حتما آن را در فضایی باز قرار دهید ، که اغلب متخصصین آن را بر روی پشت بام و یا داخل تراس تنظیم می کنند .

نکته طلایی برای نصب بهتر کولرفاصله زیاد تا تابلو برق

دقت داشته باشید که پنل خارجی به هیچ وجه نباید نزدیک به تابلو برق باشد چرا در صورت کوچکترین اتصالی ضرر های جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد که جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

مسیر رفت و برگشت

لوله های آب دقت داشته باشید چون این پنل از آب استفاده می کند، پس حتما بادی در مسیر رفت و برگشت لوله های آب تنظیم می شود. در خانه هایی که پیش از ساخت تصمیم بر قرار دادن گولر گازی گرفته شده است، در این باره هیچ مشکلی وجود ندارد اما خانه هایی که پس از ساخت تصمیم می گیرید که در آن ها از دستگاه استفاده کنید حتما به این موضوع دقت داشته باشید.

مسیر رفت و برگشت لوله ی گاز

دقت داشته باشید که پنل ها حتما در مسیر رفت و برگشت لوله های گاز قرا بگیرند. قرار گرفتن پنل ها در مسیر رفت و برگشت لوله های گاز از مهم ترین انرژی هاست چرا که امکان جابه جایی و یا نصب لوله ی جدید به همین راحتی ها وجود ندارد حال می توانید به راحتی پنل شما در هر محیطی که قرار گرفت یک سیم کشی برقی را انجام دهید.

ارزه گیر

در زمان اوج گرما که فشار بیشتری بر پنل وارد می شود ممکن است پنل دارای لرزش های خفیفی باشد که در طولانی مدت به بدنه ی پنل آسیب وارد خواهند کرد و شما می توانید با استفاده از لرزه گیرها این لرزش ها را کنترل کنید. دقت داشته باشید که این امر زمانی که پنل را در لبه ی پنجره و یا روی ستونی نصب می کنید بسیار ضروری جلوه می کند و حتما باید انجام شود.

سرویس پنل

همانگونه که پنل داخلی در سال دو بار نیاز به سرویس کردن دارد، پنل خارجی را نیز باید دو بار در سال سرویس کرد که حتما در زمان نصب باید به این نکته دقت کنید چرا که برای سرویس کردن به فضای برای قرار گرفتن تعمیر کار نیاز است تا بتواند داخل پنل را به دقت بررسی کند.

در پایان گفت نکته طلایی برای نصب بهتر کولر را جدی بگیرید .