افزایش طول عمر کولر

این مطلب شما را با نکات کلیدی افزایش طول عمر کولر گازی آشنا می کند :

  • تعیین نوع مدل با توجه به محل زندگی
  • نکات کاربردی نصب برای بالابردن عمر
  • جلوگیری از ورود گرمای اضافی به محیط داخل سبب بالابردن عمر

عمر این دستگاه ها با رعایت نکات کاربردی هنگام استفاده از کولر باعث بالارفتن عمر این دستگاه می شود و مصرف انرژی را پایین می اورد در نتیجه شاهد کاهش هزینه های قیض برق خواهید بود . توجه داشته باشید اگر در یک منطقه گرمسیری ساکن هستد ، با توجه به گرمای هوا میزان خنکایی که احتمالا مورد نیاز است به میزان 24000 بی تی یو خواهد بود و یاحتی بیشتر از این مقدار ، با توجه به این میزان انتخاب کمپرسورهای اسکرول می تواند بهترین گزینه باشد .

حال برای آن دسته افرادی که در نقاط گرمسیری زندگی می کنند و به توان خنک کنندگی بالاتر از 24000 بی تی یو نیاز ندارید پیشنهاد می شود از کمپرسور پیستونی استفاده نمایید . چنانچه برای نصب این دستگاه محلی را از قبل در نظر گرفته اید توجه داشته باشید که کمپرسور این دستگاه در مقابل تابش نور خورشید قرار نداشته باشد و هوا به درستی و به راحتی در آن جریان پیدا کند در این صورت می توانید از کمپرسورهای روتاری استفاده کنید . استفاده از کمپرسور مناسب عمر کولرگازی را بالا خواهد برد . کمپرسورهای روتاری برای مکان هایی با اب و هوای معتدل مرطوب مناسب تر است . برای بالابردن راندمان این دستگاه نصب اینورتر مناسب است .اینورتر در این دستگاه باعث کاهش مصرف برق ، بالابردن عمر و بازدهی آن خواهد شد .

در هنگام سرویس کولر از سرویسکاری بخواهید که حتما کندانسور را به خوبی و با دقت تمیز نمایید تا جریان هوا به خوبی در آن به گردش در اید بدین صورت در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد . اگر کندانسور این دستگاه در سایه و دور از تابش نور خورشید نصب شود باعث می شود از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود در نتیجه کاهش چشمگیر مصرف انرژی را به دنبال خواهد اشت .

افزایش طول عمر کولرنکات کاربردی نصب برای بالابردن طول عمر

در هنگام نصب این دستگاه ها توجه کنید که محل نصب کولر جایی باشد که فضای مناسبی برای پشت کولر دارا باشد . در واقع قسمت پشتی کولر نیاز به فضای کافی برای عمل گردش هوا دارد در نتیجه قبل از اینکه نصاب دستگاه را در ارتفاع یا جاییکه در نظر گرفتید کولر را نصب کند . حتما محل را بررسی نمایید و فضای آزادی را برای این امر در نظر بگیرید تا این دستگاه به علت کمبود فضا و عدم گردش مناسب هوا دچار خرابی نشود چرا که هزینه های که بعدا برای تعمیر این دستگاه مجبور به پرداخت می شوید بسیار بالاتر از هزینه ایست که قبل از صرف این امور می گردد .

بسیاری از سرویسکاران توصیه می کنند فیلتر کولر را در زمانهای مناسب تمیز و اگر معیوب شده اند حتما ان ها را تعویض نمایید ، تمیز کردن فیلتر این دستگاه و یا تعویض فیلترهای خراب علاوه بر اینکه در گردش هوای پاک در محیط تاثیر بسزایی دارد در میزان سرما و خنمای این دستگاه و بالابردن عمر این دستگاه نیز موثر می باشد .

سرویس به موقع رادیاتور در کاهش مصرف انرژی تاثیر به سزایی دارد و همچنین اگر اطراف کولر را به صورت مناسب درزگیری نمایید به میزان قابل توجهی از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده اد و بدین ترتیب با این کاهش مصرف انرژی شاهد کاهش چشمگیر هزینه های قبض برق خود خواهید شد .

افزایش طول عمر کولرجلوگیری از ورود گرمای اضافی به محیط داخل سبب بالابردن عمر

دقت داشته باشید که در محیط منزل به خصوص در تابستان همیشه منابع ناخواسته ای وجود دارد که محیط منزل را گرم می سازد این گرما می تواند بر اثر گرمای حاصل از چراغ ها و لوستر و سایر منابع روشنایی منزل باشد یا بر اثر نور خورشید که از پنجره ها به داخل می تابد. برای مقابله با این گرما استفاده از پرده، کرکره، سایبان، استفاده از پارچه هایی با رنگ روشن می توان نور خورشید را به بیرون منعکس کرد. همچنین در آشپزخانه استفاده از هود در هنگام آشپزی باعث می شود که گرمای حاصل از پخت و پز باعث گرم شدن محیط نگردد در نتیجه کولر گازی برای خنک سازی محیط فشار زیادی را متحمل نمی شود و عمر کولر گازی بالا می رود.