دلیل اصلی صدا

یکی از شایع ترین مشکلات که در این دستگاه ها ایجاد می شود لرزش است که علاوه بر لرزش باعث سر و صدا می شود که در این مطلب قصد داریم دلیل اصلی صدا در کولر گازی را بگوییم . علت این صدای ناهنجار می تواند عوامل مختلفی داشته باشد که در اینجا قصد داریم به ذکر چند دلیل بپردازیم .

دلیل اصلی صدادلایل صدای کولرگازی چیست

این دستگاه از دو قسمت تشکیل شده است و پنل داخلی در ساختمان و پنل خارجی در فضای بیرون از منزل در فضای آزاد نصب می شود . گاهی وجود برخی از عوامل خارجی و یا معیوب بودم قطعات این دستگاه باعث می شود که این دستگاه صدایی بیشتر از صدای نرمال خود داشته باشد که باعث اذیت و ازار افراد خانواده و یا حتی همسایه ها می شود .

وجود جسم خارجی در کندانسور

یکی از مهم ترین دلیل اصلی صدا است . اگر دستگاه شما در حالت طبیعی کار می کند اما ناگهان صدایی از آن می شنوید احتمال دارد که یک جسم خارجی در داخل آن افتاده باشد به علت اینکه پنل خارجی این دستگاه در فضای بیرون از ساختمان قرار دارد می تواند محلی برای لانه کردن جانوران موزی و یا پرندگان باشد .

در چنین حالتی سریعا کولرگازی را خاموش کنید و برق آن را قطع کنید سپس توسط یک چراغ قوه داخل دستگاه را دقیق نگاه کنید . اگر جسم خارجی یا حیوانی بود ان را خارج کنید .

شکستن تیغه های فن

در برخی از موارد گیر کردن جسمی به تیغه های فن باعث شکسته شدن و تاب برداشتن تیغه های فن می شود . پره های فن را با دقت نگاه کنید اگر انحنایی در ان وجود دارد آن را به حالت اول برگردانید .

ترازنبودن دستگاه

پنل داخلی و پنل خارجی از نظر تراز بودن دارای اهیمت زیادی می باشد . در صورتی که هنگام نصب این دستگاه به تراز نبودن آنها دقت داده نشده باشد این تراز نبودن به مرور زمان باعث می شود که دستگاه به صدا در اید .

قاب جلو

یکی از دلایل صدا می تواند به علت درست نبستن درب جلوی پنل دستگاه باشد که هنگام کارکردن باعث ایجاد صدای تق تق از دستگاه می شود . در چنین حالتی به ارامی قاب جلوی پنل را ببندید .

لق شدن پایه های کندانسور 

ممکن است مهره ها یا پایه های پنل خارجی شل شده اند و هنگام کارکردن دستگاه صدا می دهد . در چنین حالتی نیاز به آچارکشی دستگاه می باشد .

عدم روغن کاری دستگاه

وقتی موتور فن به درستی روغن کاری نشده باشد و یا دچار مشکل شده باشد می تواند منجر به سر و صدای دستگاه شود . در چنین حالتی دستگاه را خاموش کنید تا از خسارت بیشتر به دستگاه جلوگیری شود .

دلیل اصلی صداچرا پنل داخلی صدا می دهد ؟

امروزه یکی از مهم ترین سیستم های تهویه مطبوع که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است داکت اسپلیت ها می باشد . داکت اسپلیت ها دارای فواید زیادی می باشند اما یکی از شایع ترین مشکل داکت اسپلیت ها که مشتریان زیادی از آن صدای داکت اسپلیت ها می باشد که این صدای ناهنجار علت های گوناگون دارد . که اصلی ترین آنها عبارتند از :

شکستن و تاب برداشتن پره های بلوور

بهم خوردن ریگلاژبلوور

کثیف بودن فیلترها و کندانسور

تاب داشتن شفت

شل بودن مهره ها و پیچ های پنل

صدای دستگاه داکت اسپلیت یکی از شکایات مصرف کنندگان قدیمی ایا نوع دستگاه است ، که این مشکل به علت اجرای ناصحیح کانال و استفاده از کانال گالوانیزه برای دستگاه داکت اسپلیت است که این امر سبب می شود ساکنین از صدای دستگاه شکایت داشته باشد ، یکی از راه های به حداقل رساندن صدای دستگاه استفاده از کانال فلکسیبل به جای سایر کانال هاست . با توجه به مقطع گرد و عایق بودن کانال فلکسیبل و با توجه به ساختار انعطاف پذیر بودن اسا نوع کانال باعث می شود که صدای دمیدن باد به کمترین میزان برسد .

استفاده از کانال برگشت برای دستگاه نیز می توان صدای دستگاه را به میزان قابل توجه کم کند همزمان استفاده از عایق صوتی دریچه بازدید می تواند صدای داکت اسپلیت را تا نهایت ممکن کاهش دهد .