دلیل سوختن موتور

دلیل سوختن موتور و علت داغ شدن کمپرسور چیست ؟ چگونه می توان از این کار پیشگیری کرد ؟ این سوالات همان گونه که می دانید یکی از مهم ترین سوالاتی است که برای ما رخ می دهد . پس اگر می خواهید در مورد ان مسئله بیشتر بدانید این مقاله را تا اخر بخوانید .

موتور هر یک از لوازم خانگی قلب تپنده آن محصول است . یک یخچال فریزر امروزی و لوکس بودن دارا بودن موتور عملا قابل استفاده نخواهد بود . یک ماشین ظرفشویی یا لباسشویی نیز حتی اگر مطابق اخرین متد های روز دنیا طراحی شده باشد ، بودن دارا بودن یک موتور قدرتمند قابل استفاده نیست و به عنوان یک شی تزئینی در گوشه آشپزخانه قرار می گیرد .

این موضوع برای کولرگازی که یکی از جدیدترین لوازم خانگی و پرکاربردترین آن ها هست هم صدق می کند . در صورتی که این دستگاه ها موتور قدرتمندی نداشته باشد ، میزان باد سرد یا گرم منتشر شده از دستگاه به اندازه کافی نخواهد بود و نمی توان محیط را در عرض چند دقیقه با روش نگه داشتن این دستگاه خنک کرد به همین دلیل تولید کنندگان یک موتور قدرمند برای این محصول در نظر گرفته اند . این موتور قادر است در عرض چند دقیقه گرمایش و سرمایش را برای منازل مختلف تامین کند . حال تصور کنید که موتور این دستگاه ها از کار افتاده باشد ، تنها در صورتی می توان این مشکل را برطرف کرد که دلیل سوختن موتور مشخص شود .

اولین دلیل سوختن موتور : روغن کاری نامناسب کمپرسور 

یکی از مهم ترین دلایل روغن کاری نامناسب است . اگر روغن کاری به خوبی انجام نشده باشد ، موتور باید به مدت طولانی بدون روغن کاری کار کند . همین موضوع سبب می شود که اجزای کمپرسور فرسوده و مستهلک شوند . با مستهلک شدن اجزای موتور ، موتور دستگاه به مرور از کار خواهد افتاد .

دومین دلیل : استفاده از روغن بی کیفیت برای روغن کاری 

از دیگر عواملی که می تواند سبب خرابی کمپرسور شود ، می توان به بی کیفیت بودن روغن استفاده شده برای روغن کاری کمپرسور اشاره کرد . در صورتی که روغن کیفیت لازم را نداشته باشد ، پس از چند ماه کارکردن کمپرسور حالتی چسبناک پیدا خواهد کرد .

برای انتخاب روغن مناسب برای روغن کاری کمپرسور باشد تخصص کافی درباره نحوه کارکردن کمپرسور داشته باشید تا بتوانید روغنی را انتخاب کنید که سبب ایجاد اختلال در عملکرد موتور نشود .

این موضوع یکی از انواع دلیل سوختن است . اگر نمی خواهید موتور دچار مشکل نشود باید از تعمیرکاران خبره استفاده کنید .

دلیل سوختن موتورسومین دلیل : خراب بودن فن

کولر به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع دارای فن های مختلف است . چه فن داخلی دچار مشکل شود و چه فن بیرونی دستگاه خوب کار نکند ، کمپرسور فشار زیادی را هنگام استفاده تحمل می کند و دیر یا زود خواهد سوخت .

بنابراین در صورتی که خدمات تعمیر را به موقع انجام ندهید ، نگرانی از بابت این که موتور دستگاه صدمه ببینید و بسوزد نخواهد داشت ؛ اما در صورتی که این کار را به فراموشی بسپارید ، باید دیر یا زود منتظر باشید که کولر به دلیل سوختن موتور صدمه دیدن قطعات مختلف خاموش شود . در این زمان باید هزینه ای چندین برابر بیشتر از هزینه های نرمال برای تعمیر در نظر داشته باشید .

چهارم دلیل سوختن : بروز مشکل در سیم کشی

در صورتی که از درون این دستگاه ها بوی سوختن به مشام می رسد ، این احتمال وجود دارد که گرد و خاک زیادی درون این دستگاه به مرور انباشته شده باشد و سبب تولید این بو شود . اگر پس از چند ماه دستگاه را روشن کردید و این بو به مشام رسید ، چند ثانیه منتظر بمانید . در صورتی که بو از بین برود ، دستگاه مشکلی ندارد و می تواند با خیال راحت از آن استفاده کنید .

اما در صورتی که بوی سوختگی همچنان به مشام می رسد و حتی بیشتر هم شده است . این احتمال وجود دارد که سیم های این دستگاه دچار اتصالی شده باشد . در صورتی که سیم ها اتصالی کرده باشند ، موتور این دستگاه اولین قسمتی است که صدمه می بیند .

پنجمین دلیل : نوسان برق شهری

یکی از مهم ترین دلایل سوختن لوازم الکترونیکی که در اغلب منازل استفاده می شوند ، بروز نوسان برق شهری است . در صورتی که برق شهر نوسان داشته باشد و ولتاژ آن در بازه های زمانی مختلف تغییر کند ، این احتمال وجود دارد که موتور دستگاه نیم سوز شود یا به طور کامل از کار بیفتد .اگر موتر این دستگاه به دلیل نوسان برق دچار مشکل شده باشد ، باید آن را تعمیر کنید . در صورتی که مشکلی برای موتور رخ داده قابل جبران نباشد . باید کاربر نسبت به تعویض موتور دستگاه اقدام کند .

دلیل سوختن موتورششمین دلیل : کم بودن گاز مبرد

از جمله مشکلاتی که می تواند برای این دستگاه رخ دهد ، کمتر شدن میزان گاز مبرد از حد نرمال است . این موضوع به این دلیل رخ می دهد که کاربران از گاز خنک کننده ای مناسب برای شارژ گاز کولر استفاده نمی کنند یا این که سرویس و شارژ گاز را به موقع انجام نمی دهد .

هفتمین دلیل : نصب نامناسب دستگاه 

یکی دیگر از دلایل سوختن موتور کولر و از کار افتادن دستگاه ، عدم توجه به نصب درست دستگاه است . برخی از کاربران بدون توجه به نکاتی که در دستورالعمل ذکر شده ، این محصول را نصب کرده و مورد استفاده قرار می دهند .