علت روشن نشدن کولر

در این مقاله قصد داریم به شما در مورد علت روشن نشدن کولر گازی اگر از برق دستگاه شدید ، بر اساس مراحل زیر می توانید علت روشن نشدن کولرخود را پیدا کنید و  ان را رفع نمایید .

علت روشن نشدن کولرمرحله اول : ترموستات کولرگازی در واقع پنل کنترلی کولر است که به دیوار نصب شده است . با توجه به این توضیحات بر اساس مراحل زیر ترموستات دستگاه را بررسی کنید :

  •  چک کنید که ترموستات کولر روشن باشد . اگر باتری های ترموستات خالی شده باشد ، ترموستات روشن نمی شود ، برای رفع این مشکل می توانید به راحتی باتری های آن را تعویض کنید

بعد از بررسی باتری ها نوبت به سیم پیچی ترموستات می رسد که باید در خوصوص نداشتن هر گونه قطعی سیم های داخلی ترموستات را چک کنید .

  • ترموستات کولر در حاتلت سرد تنظیم شده باشد . دمای تنظیم شده در ترموستتات حداقل تا یه درجه کمتر از دمای محیط باشد .
  • دمای تنظیم شده در ترموستات حداقل تا سه درجه کمتر از دمای محیط می باشد .

مرحله دوم : فیلترهای هوای این دستگاه را بررسی کنید .

تعویض نکردن فیلترهای هوای این دستگاه بیش از سه ماه می توانید باعث انسداد آن ها شده و جلوی حرکت جریان هوا را بگیرد ، در نتیجه علاوه بر یخ زدگی می تواند باعث روشن نشدن آن نیز بشود .

شیوه کار انواع کولر به این صورت است که هر چه شدت جریان جریان هوای کمتر باشد ، خروج هوای خنک از این دستگاه کمتر شده و حتی مانع از روشن شدن دستگاه می شود .

علت روشن نشدن کولرمرحله سوم :مدار شکن برق ساختمان را بررسی کنید . اگر مدار شکن این دستگاه دچار مشکل باشد ، این دستگاه روشن نمی شود . حال چه جیزی باعث بروز مشکل در مدار شکن می شود ؟

معمولا اگر از وسیله برقی با مصرف برق زیاد در درون ساختمان خود استفاده کرده باشید ، باعث بروز مشکل در مدارشکن برق ساختمان می شود . برای رفع این مشکل می توانید بر اساس روش زیر عمل کنید :

  1. ابتدا مدارشکن ساختمان خود را پیدا کنید ، این قطعه معمولا درخارج یا داخل ساختمان شما نصب می شود .
  2. تمامی کلیدهای مدار را در حالت خاموش یا قطع قرار دهید .
  3. به مدت چند دقیقه صبر کنید . دوباره مدار در حالت باز یا روشن قرار دهید .
  4. کولر خود را بررسی کنید تا ببینید دوباره روشن می شود یا خیر .

در زمان تعمیر مدارشکن باید چند نکته را مد نظر قرار دهید :

  • مدار شکن ممکن است حتی در زمانی قطعی به حالت روشن یا باز قرار داشته باشد ، پس بدون توجه به این حالت قبل از هر کاری ابتدا ان را در حالت خاموش یا قطع قرار دهید و سپس دوباره آن را باز یا روشن کنید .
  • فقط یکبار مدار را قطع و وصل کنید ، چرا که تکرار این کار می تواند احتمال بروز آتش سوزی در ساختمان را افزایش دهد و بهتر است که اگر با یک بار قطع و وصل کردن مدار مشکل روشن نشدن دستگاه حل نشد ، با سرویسکار تماس بگیرید .

مرحله چهارم : مخسیر تخلیه دستگاه را بررسی کنید .

قسمت زیرین این دستگاه شامل سینی تخلیه است که تمامی رطوبتی که دستگاه شما قادر به خارج کردن آن نیست در این سینی قرار می گیرد . حال اگر این سینی پر از اب شود ، می تواند سبب به کارافتادن سوییچ جریان برق می شود .

این سوییچ طوری طراحی شده که با خاموش کردن به موقع کولر از سرریز شدن اب داخل ان جلوگیری می کند .

حال با گذشت زمان و مخصوصا در مناطق اب و هوایی مرطوب ممکن است که مسیر تخلیه مسدود شود که در نتیجه می تواند سبب مسدود شدن سینی تخلیه شود . سینی تخلیه این دستگاه باید یک مسیر تخلیه ثانویه برای جلوگیری از بروز این مشکل نیز داشته باشد .

اگر علاوه بر مسیر تخلیه دستگاه ، سینی تخلیه نیز مسدود شود ، این کار سبب گیر کردن سوییچ جریان شده و در نتیجه کولر شما خود به خود خاموش شده و دوباره روشن نشود .

برای رفع این مشکل ساده ترین راه حل این است که مسیر تخلیه و همچنین سینی تخلیه را تمیز کرده و انسداد آن رفع کنید و سوییچ جریان را در حالت خودکار قرار دهید ، چرا که بدون انجام این کار کولر دوباره روشن نخواهد شد .

مرحله پنجم : خازن دستگاه را بررسی کنید .

همانطور که در بخش ابتدایی صحبت های خود گفتیم ، گاهی مشکل روشن نشدن به دلیل یک مشکل ساده مانند عدم وجود جریان برق در دستگاهاست .

همانطور که می دانید خارن این دستگاه تامین انرژی برق مورد نیاز برای کولر به منظور ادامه کار است . حال اگر خازن دچار مشکل شده باشد ، برق کافی به دستگاه نرسیده و سبب روشن نشدن می شود .