فناوری رادیاتور آبی و طلایی در کولر

در یکی دیگر از مقاله های آموزشی به سراغ فناوری رادیاتور آبی و طلایی در کولر می رویم و قصد داریم  شما را با این موضع آشنا کنیم پس با ما همراه باشید .

کویل های کندانسور نقش مهمی در عملکرد سیستم های تهویه مطبوع بازی می کنند . محافظت از کویل های کندانسور و اواپراتو و اطمینان از اینکه آنها زنگ نزنند یا دچار خوردگی نشوند بسیار ضروری می باشد . خوردگی می تواند به کویل آسیب برساند و منجر به نشت گاز مبرد شود که در نتیجه عملکرد کولرگازی شما را تحت تاثیر قرار می دهد .

فناوری رادیاتور آبی و طلایی در کولرمشکل 

تولیدکنندگان از مس و الومنیوم به عنوان فلز اصلی برای تولید کویلهای این دستگاه استفاده می کنند . این فلزات بهترین هدایت کنندگان گرما هستند . و اما مس نسبتا گران است . از اینرو ، بسیاری از تولیدکنندگان کولر از کویل های الومینیومی جوش داده شده به لوله های مس در تولیدات خود استفاده می کنند . استفاده از دو فلز مختلف می تواند باعث ایجاد شرایطی به نام خوردگی گالوانیزه شود و استفاده از تنها یک فلز می تواند از وقوع این خوردگی گالوانیک جلوگیری کند . لوله های کنداسنور در تماس دائمی با آب هستند . هوا نیز دارای رطوبت است . همچنین مقدار زیادی نمک اسیدی در هوا و باران ، به ویژه در مناطق ساحلی وجود دارد . رطوبت و نمک ها می توانند بر روی سطح کویل تجمع پیدا کنند و بر عملکرد کلی کولرگازی اثر بگذارند .

راه حل 

پوشش دادن کویل کندانسور با اپوکسی بهترین راه برای حل این مسئله است . پوشش اپوکسی از انباشت نمک اسیدی و روطوبت روی کویل جلوگیری می کند . تولید کنندگان آن را بهعنوان فناوری فین آبی یا بلو فین معرفی می کنند .

قطرات اب که به کویل های کندانسور چسبیده اند بیشتر از نمک ها و محتوای اسید آن می توانند باعث به وجود آمدن خوردگی در کویل ها شوند . از این رو ، شما نیاز به یک پوشش منحصر به فرد دارید که اجازه ندهد قطرات اب بر روی دیوارهای کویل قرار بگیرند . این پوشش دارای کشش سطحی پایینی است . بنابراین ، آب روی آن گیر نمی کند و این مانع از زنگ خوردن کویل ها می شود . تکنولوژی منحصر به فرد دیگری به عنوان تکنولوژی گلد فین یا فین طلایی وجود دارد .

فناوری رادیاتور آبی و طلایی در کولرشباهت و تفاوت تکنولوژی Blue Fin و Gold Fin

در این قسمت از مقاله فناوری رادیاتور آبی و طلایی در کولر به اینجا می رسیم . شباهت تکنولوژی گلد فین و تکنولوژی بلوفین این است که از زنگ زدن کویل ها جلوگیری می کند و باعث افزایش عمر کویل ها علاوه بر افزایش عملکرد سیستم تهویه مطبوع می شود .

از مزایای استفاده از فناوری گلدفین نسبت به بلوفین این است که کندانسورهای طلایی باعث افزایش کارایی در تبادل گرما در مدل های چرخه معکوس شده با افزایش سرعت فرایند انجماد نیز می شود . عملکرد تبادلی حرارت هنگامی که دیواره های کندانسور با لایه هایی از محافظ های ضد خوردگی طلا پوشیده می شود بهتر است .

استنتاج

تکنولوژی Gold Fin کمک می کند تا محافظت از کویل های کندانسور از آسیب های خارجی به دلیل انباشت آب ، اسیدها و دیگر نمک از جو بهتر انجام می شود . این فناوری باعث بهبود عملکرد کلی سیستم های تهویه مطبوع میشود . این نشان می دهد که چرا تولیدکنندگان برای سیستم های تهویه مطبوع با تکنولوژی گلدفین تا 10 سال ضمانتنامه ارائه می دهند .