فیلتر هپا در کولر

امروزه مردم از اهمیت کیفیت هوا در محیط زندگی برای از بین بردن گرد و غبار و سایر ذرات معلق در هوا ، افزایش محبوبیت فیلتر هپا در کولرگازی است و فیلترهای واقعی هپا در کولر مدعی هستند که می توانند حداقل 97 درصد ذرات بزرگتر از 0.3 میکرون را حذف کنند که این اندازه از قطر شامل ذرات بسیار کوچکی می شود .

فیلتر هپا در کولرفیلتر HEPA جریان هوا را محدود می کند .

تصور کنید که در مقابل یک پنجره باز ایستاده اید و باد یه صورت شما می خورد . برگ ها ، گرد و غبار یا هر آلودگی دیگری که در هوا وجود دارد ، به سمت شما می آید . حتی یک پرنده می تواند به صورت مستقیم به طرف شما پرواز کند . این امثالی برای یک سیستم تهویه هوا و کولرگازی بدون یک فیلتر است .

اکنون تصور کنید که بر روی پنجره یک طوری قرار داده اید ، این توری گرد و خاک و برگ و حشرات را متوقف می کند . این مثال مانند یک سیستم تهویه هوا و کولر با یک فیلتر استاندارد است .

اکنون بگذارید بگوییم شما یک قطعه از 2000 پنبه نخی را بر روی پنجره قرار داده اید . پنبه می تواند تقریبا همه چیز را هنگام عبور از پنجره متوقف کند . این یک ایده بسیار عالی است اگر الرژی به ذرات کوچک مانند گرده دارید . اما ایراد این است این توری از عبور از باد و جریان هوا نیز جلوگیری می کند و این خوب اصلا نیست .

فیلترهپا ساخته شده از یک مش خوب برای جلوگیری از هر گونه ذرات کوچک بسیار کارامد است اما هنگامی که شما یک مش خوب دارید ، شما قصد دارید جریان هوا را متوقف کنید .

فیلتر هپا در کولرفیلتر هپا در کولراکثر سیستم های تهویه مطبوع خانگی و اسپلیت مسکونی نمی توانند فیلترهای هپا را مدیریت کنند .

در سناریو بالا که در آن یک توری پنبه ای را روی پنجره قرار داده اید ، هوا هنوز هم قادر خواهد بود از داخل آن عبور کند اما فقط در صورتی که باد واقعا شدید باشد . همین امر در مورد فیلترهای HEPA در این دستگاه ها صادق است . اگر یک فن بسیار قدرتمند در سیستم این دستگاه خود داشته باشید ، می توانید می توانید یک فیلتر HEPA را نصب کنید. اکثر سیستم های خانگی فن های قدرتمندی ندارند هر چند آنها برای کنترل این سطح فیلتراسیون هوا نیز ساخته نمی شوند.

هنگامی که جریان هوا را با نصب یک فیلتر هپا در کولر متوقف می کنید ، شما با مشکلات جدی مواجه خواهید شد . اولین مشکل کاهش کارایی است . می توانید این دستگاه خود را روشن کنید ، اما شما احساس راحتی نخواهید کرد . مشکل دوم مسائل مکانیکی است . با مسدود کردن جریان هوا ، دستگاه شما می تواند :

  • نشتی ( افزایش جریان هوا به داخل دریچه ها می تواند نشت ایجد کند )
  • گرمای بیش از حد کمپرسور

کولر با کارایی بالا یک انتخاب بهتر

اگر مشکلات جدی تنفسی دارید و به یک فیلتر HEPA برای دستگاه خود نیاز دارید ، باید یک سیستم تخصصی که دارای جریان هوا مناسب برای اداره فیلتر هپا است ، خریداری کنید .