نگهداری کولر قابل حمل

در این سری از مقاله های آموزشی به سراغ موضوع نگهداری کولرگازی قابل حمل می رویم پس با ما همراه باشید .

یک سیستم تهویه مطبوع پرتابل و قابل حمل ، یک کولرگازی کوچک و جمع و جور است که برخلاف یک سیستم تهویه مطبوع دوتکه ، قابلیت جا به جایی دارد و بنابرابن می تواند به هر بخشی از خانه ، اداره و یا هر فضای داخلی دیگری برای خنک سازی منتقل شود . اگر چه یک تهویه مطبوع قابل حمل نیاز به نصب دائمی ندارد ، اما نیاز به یک پنجره برای خروج هوای گرم از فضا دارد . بسیاری از کولرگازی قابل حمل همچنین دارای ویژگی جمع آوری رطوبت هستند .

نگهداری کولر قابل حمل تهویه

اگر چه این سیستم ها نیاز به نصب دائمی ندارند ، اما هوای متراکم شده باید از طریق یک کیت تهویه از اتاق خارج شود . یعنی شلنگ و اگزوز خروجی هوای گرم باید به یک دریچه اسلاید در فضای مناسب پنجره نصب شده باشد .

در بعضی از مکان ها که لوله خرطومی اماکان خروج از طریق یک پنجره را ندارد باید از طریق محل لوله بخاری و یا سقف کاذب خارج شود . اگر چه این روش ممکن است نیاز به کار بیشتری داشته باشد .

تخلیه آب 

در طول فرایند خنک کنندگی این دستگاه ها مانند یک رطوبت گیر عمل می کند ، زیرا رطوبت را از هوا حذف می کند . اکثر این آب برای خنک کردن کمپرسور داخلی کولر استفاده می شود و این باعث می شود کارایی دستگاه بالا برود . در حقیقت ، اگر شما در یک منطقه ویژه ی مرطوب زندگی می کنید ، مقدار زیادی آب ممکن است جمع آوری شود . با این حال ، این باید خارج شود و تهویه مطبوع قابل حمل برای انجام کار از روش های مختلف استفاده می کند .

مدل پرتابل این آب را در سطل هایی که نیاز به تخلیه دارند جمع آوری می کنند ، اما سیستم تهویه مطبوع پیشرفته تر توانایی تبخیر بیشتر این و خارج کردن آن از لوله خرطومی را دارد .

نگهداری کولر قابل حمل تمیز کردن فیلترها 

یکی از مهمترین فاکتورها نگهداری کولر قابل حمل  ، تمیز کردن فیلتر آن می باشد . در این مدل معمولا نوعی از فیلتر هوا برای از بن بردن ذرات هوا وجود دارد و برخی از دستگاه های پیشرفته حتی ممکن است دارای تصفیه کننده هوا با فیلترهای کربن و یونیزاسیون باشند . برای کاهش مقادیر ذرات و بازده مطلوب خنک کنندگی ، به طور مرتب تمیز کردن فیلترها را در این دستگاه را انجام دهید . این کار باید به صورت دو هفته ای یا ماهانه بسته به نوع دستگاه و میزان کارکرد آن استفاده شود .

اگر دستگاه شما دارای یک فیلتر قابل شستشو است ، فیلتر را بیرون بیاورید ، آن را در آب گرم یا مواد شوینده ملایم فرو ببرید ، کاملا شستشو دهید و آن را قبل از جایگرین کردن آن در دستگاه خشک کنید . از سوی دیگر ، اگر شما یک تهویه مطبوع قابل حمل با یک فیلتر کربن داشته باشید ، آن را با توجه به دستورالعمل های تولید کننده تعویض کنید .

تمیز کردن سطح بیرونی 

یک کولر پرتابل باعث افزایش حجم کردش هوا خواهد شد ، بنابراین سطح بیرونی دستگاه هر چند هفته یک بار باید تمیز شود . وقتی دستگاه خاموش می شود ، سطح دستگاه را پارچه نرم و مطلوب پاک کنید و از مواد شیمیایی یا مواد شوینده استفاده نکنید . علاوه بر این ، سعی کنید که این دستگاه را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید زیرا آن می تواند رنگ سطح دستگاه را تغییر دهد .