چند اصطلاح عجیب و غریب در کولر

با توجه به اینکه اسپلیت از سیستم های مدرن سرمایشی و گرمایشی است ، در ادامه به زبانی ساده  با چند اصطلاح عجیب و غریب در کولرگازی که در بازار است ،  آشنا می شویم پس با ما همراه باشید .

 چند اصطلاح عجیب و غریب در کولراینورتر inverter

اینورتر به معنی معکوس کننده و یک کیت الکترونیکی است که سر راه کمپرسور قرار می گیرد و باعث می شود به صورت دور متغیر کار کند . کولرهای مجهز به این سیستم که به ان ها کولرهای کم مصرف هم می گویند ، در واقع همان دستگاه های معمولی هستند اما با یک سیستم الکتریکی متفاوت . کمپرسور این دستگاه ، طوری طراحی شده که کاملا خاموش نمی شود و حتی زمانی که به دمای دلخواه شما برسد با دور بسیار کم ، با حداقل مصرف برق و اتلاف گرما کار می کند .

در دستگاه های معمولی ، گاز سرد در حال گردش داخل مدار کولرگازی بوده و زمانی که دمای محیط با دمای تنظیم شده روی کولر برابر شود ، خاموش می شود . اگر هوا گرم تر شود ، کولر دوباره روشن شده و این فرایند تکرار می شود . تکرار این چرخه استارت ، برق زیادی مصرف می کند . همچنین گاز مصرفی در این دستگاه ها ، سازگار با محیط زیست بوده و توانایی سرمایش و در نتیجه راندمان دستگاه را نسبت به نمونه های قدیمی تا 60 درصد بالاتر می برد . این دستگاه ها با گاز R410a کار می کنند ، بنابراین هنگام خرید برای اینکه دچار اشتباه نشوید به این مولفه روی برچسب آن ها دقت کنید .

 چند اصطلاح عجیب و غریب در کولرسیستم توربو – Turbo

دستگاه های در حالت توربو با بیشترین پرتاب باد توسط فن صورت می گیرد تا خیلی سریع به دمایی طبق آن تنظیم شده اند ، برسند برای مواقعی که می خواهید درجه حرارت محیط در کمترین زمان ممکن تغییر دهید .

 چند اصطلاح عجیب و غریب در کولر

سیستم صرفه جویی در مصرف انرژی – Energy Saving

با کمک این حالت ، نیازی نیست هر بار که گرمای هوا آزار دهنده نبود کولر را خاموش کنید . کولر با استفاده از اینوتر هوشمند خود تنها به مدت زمان لازم کار می کند تا دمای هوای مطلوب را حفظ کند و از مرتب خامش و روشن کردن دستگاه و اتلاف انرژی جلوگیری می کند . پس برای داشتن یک خانه خنک ، لازم نیست مرتب کولر را روشن و خامش کنید و نگران قبض برق باشید .

بی تی یو – BTU

از عوامل مهم در انتخاب این دستگاه ، متناسب بودن آن با فضا و منطقه جغرافایایی مورد نظر شماست . در واقع برآورد ظرفیت سرمایشی و خنک کنندگی این دستگاه با بی تی یو سنجیده می شود . بی تی یو بالاتر ، به معنی باد خنک تر نیست بلکه به معنی میزان سرمادهی بیشتر در واحد زمان است . مثلا برای یک اتاق 40 متری ، تقریبا شش هزار تا 10 هزار بی تی یو ، اما برای فضاهایی در حدود 70 متر ، سرمادهی مابین 10 هزار تا 16 هزار بی تی یو موردن نیاز است .

Easy filter

به این معنی است که فیلتر در بیرون از بدنه و روی دستگاه واقع شده تا در مواقع لازم ، به راحتی بتوانید آن را بیرون آورده و تمیز کنید بدون اینکه نیاز به بازکردن قاب های دستگاه داشته باشید .

پس شناختن چند اصطلاح عجیب و غریب در کولر ، می تواند شما را برای انتخاب بهتر سوق دهد و بتوانید بهترین ها را انتخاب کنید .