لیست کد خطای کولر گازی هیوندای

لیست کد خطای کولر گازی هیوندای

به علت های مختلفی ممکن است کد ارور بر روی صفحه نمایشگر آن هنگام کار کردن ظاهر شود. تکنسین مجرب و حرفه ای ، قادر به تعمیر سریع دستگاه با در اختیار داشتن لیستی از ارورهای آن خواهد بود.

ولی در برخی مواقع ممکن است کد خطای ظاهر شده در لیست موجود نباشد، در چنین وضعیتی تعمیرکار کولر گازی هیوندای، عیب یابی و تعمیر دستگاه را با توجه به تجربیات گذشته خود انجام خواهد داد.
لیست کد خطای کولر گازی هیوندای

معرفی کد خطای کولرگازی هیوندای اینورتر گرید A

  • کد خطای E1 اسپلیت هیوندای

وجود مشکل در سنسور دمای اتاق، سبب ایجاد این ارور می گردد. به منظور رفع آن اقدام به چک نمودن مقدار مقاومت سنسور اتاق نموده و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید، در نهایت نیز برد را از لحاظ خرابی بررسی کنید. و در صورت عدم رفع مشکل، اقدام به قطع فیوز مینیاتور برق دستگاه نموده و با تعمیرگاه مجاز کولر گازی هیوندای ارتباط برقرار نمایید.

  • کد خطای E2 اسپلیت هیوندای

این خطا ممکن است به علت وجود مشکلی در سنسور دمای کویل رخ دهد، از این رو، به بررسی مقدار اهم سنسور و سیم های ارتباطی بپردازید. در صورت معیوب بودن سنسور، آن را تعویض کرده و در نهایت نیز برد را از نظر خرابی چک کنید. در صورت عدم رفع مشکل، به قطع فیوز مینیاتور برق کولر گازی پرداخته و اقدام به تماس با تعمیرگاه مجاز کولر گازی نمایید.

  • کد خطای E3 اسپلیت هیوندای

این مشکل می تواند به علت خرابی سنسور دمای کویل اینورتر باشد، جهت بررسی آن، اقدام به چک کردن سیم های مرتبط با سنسور نموده و آن را از نظر مقدار اهم تست کنید و در صورت خرابی، به تعویض آن بپردازید. جهت تعمیر دستگاه، فیوز مینیاتوری برق کولر گازی را قطع کرده و با نمایندگی تعمیرات کولر گازی هیوندای ارتباط بگیرید.

  • کد خطای E4 اسپلیت هیوندای

علت این ارور می تواند از موتور فن پنل یا اینکه به علت اختلال در عملکرد موتور DC باشد. جهت رفع این خطا، سیم های ارتباطی به فن را چک کنید و موتور فن و در نهایت نیز مدار برد را از لحاظ معیوب بودن بررسی کنید. جهت تعمیر دستگاه اقدام به قطع کردن فیوز مینیاتوری برق کرده و با نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی هیوندای تماس حاصل نمایید.

  • کد خطای E5 اسپلیت هیوندای

این ارور به دلیل وجود مشکل ارتباطی میان کندانسور و پنل ایجاد می شود. جهت رفع آن، کابل بین کندانسور و پنل را بررسی نمایید و به کنترل ارتباط میان مدار برد و کابل پنل بپردازید. سپس عملکرد چراغ شاخص در برد یونیت خارجی را چک کنید. همچنین احتمال دارد عیب از مدار برد باشد. به منظور رفع مشکل، اقدام به قطع نمودن فیوز مینیاتور برق دستگاه کرده و با نمایندگی مجاز کولر گازی هیوندای تماس برقرار نمایید.

  • کد خطای F1 اسپلیت هیوندای

این کد خطای کولر گازی هیوندای می تواند از مدار برد دستگاه و وجود ایرادی در قطعات IPM باشد. اقدام به قطع فیوز برق اصلی کولر نموده و با نمایندگی تعمیرات دستگاه هیوندای تماس برقرار کنید.

لیست کد خطای کولر گازی هیوندای

  • کد خطای F2 اسپلیت هیوندای

معیوب بودن برد الکترونیک و نقص در PFC می تواند دلیل بروز این ارور باشد. جهت رفع مشکل، بایستی اقدام به تعویض برد PFC یا کل باکس کنترل یونیت خارجی کنید. به منظور انجام تعمیرات، فیوز مینیاتور برق دستگاه را قطع کرده و به برقراری تماس با نمایندگی تعمیرات کولر گازی هیوندای بپردازید.

  • کد خطای F3 اسپلیت هیوندای

اختلال در عملکرد کمپرسور دلیل بروز این خطا است. به بررسی مدار کمپرسور پرداخته و قبل از تعمیر آن، اقدام به قطع فیوز مینیاتور برق دستگاه کرده و با نمایندگی تعمیرات مجاز کولر گازی هیوندای تماس حاصل فرمایید.

  • کد خطای F4 اسپلیت هیوندای

علت بروز این کد ارور کولر گازی هیوندای، وجود مشکل در سنسور دمای اگزوز می باشد. به بررسی سیم کشی و همچنین اندازه گیری مقدار مقاومت سنسور بپردازید. در صورت خرابی سنسور آن را تعویض کرده و در نهایت نیز اقدام به چک نمودن مدار برد از لحاظ خرابی نمایید. اقدام به قطع کردن فیوز مینیاتور برق دستگاه نموده و با تعمیرگاه مجاز کولر گازی تماس برقرار کنید.

  • کد خطای F5 اسپلیت هیوندای

این ارور به علت وجود مشکل در محافظ پوشش بالای کمپرسور رخ می دهد. جهت رفع آن، ابتدا به بررسی اینکه آیا سنسور در محل درست خود واقع است، بپردازید. و به صورت صحیح با برد کنترل مرتبط باشد. در صورت لزوم سنسور تعویض شود و فیوز برق کولر گازی نیز قطع گردد.

  • کد خطای F6 اسپلیت هیوندای

این کد خطای کولرگازی هیوندای مربوط به ایراد در سنسور دمای محیطی کندانسور می باشد که باید مقدار اهم سنسور چک شود. دقت نمایید که سنسور در جای صحیح قرار گرفته باشد. در این مرحله باید برق دستگاه را قطع نمایید و با تعمیرگاه مجاز کولر گازی هیوندای تماس حاصل نمایید.

  • کد خطای F7 اسپلیت هیوندای

این ارور ناشی از بروز خطای محافظ ولتاژ است. در این صورت باید به بررسی سنسور بپردازید که به طور صحیح به برد کنترل متصل باشد. این خطا می تواند به علت ایراد در برد اصلی و یا سوختن محافظ باشد که باید اقدام به قطع نمودن فیوز برق نمود و با نمایندگی تعمیرات کولر گازی هیوندای تماس گرفت تا تعمیر کاران زبده و کاربلد در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل دستگاه را برطرف نمایند و شما مانند گذشته بتوانید از کولرگازی خود به نحو مطلوبی استفاده نمایید.

  • خطای F8 اسپلیت هیوندای

در واقع دلیل نمایش این کد خطا، ایجاد مشکل در ارتباط قطعات کنساندور است که احتیاج به چک نمودن مقدار اهم سنسور دارد. باید کنترل شود که سنسور در جای درست واقع شده باشد. سپس برق دستگاه قطع گردد.

  • کد خطای F9 اسپلیت هیوندای

این کد خطای کولر گازی هیوندای زمانی نشان داده می ‌شود که در E2PROM دستگاه مشکلی به وجود آید. برای برطرف نمودن این خطا باید بررسی کرد که پنل با برد به صورت اشتباه جوش نخورده باشد. اگر جعبه کنترل شکسته باشد، باید عوض شود.

  • کد خطای F10 اسپلیت هیوندای

این خطا هنگامی رخ می ‌دهد که موتور فن DC دستگاه دچار خرابی گردد. جهت رفع این ارور باید کف E2PROM بررسی شود که آیا پنل با برد به درستی به یکدیگر جوش خورده اند یا نه. در پایان در صورتی که جعبه کنترل شکسته بود، تعویض گردد و برق دستگاه قطع شود و بررسی ‌های لازم توسط تعمیرکاران حرفه ای صورت پذیرد.

  • کد خطای FA اسپلیت هیوندای

در صورت بروز این کد خطای کولرگازی هیوندای، باید متوجه ایراد در سنسور دمای مکش شد. برای رفع این ارور، اهم سنسور و سیم کشی باید بررسی شود. احتمال دارد که این مشکل از خرابی برد باشد که تعویض باید انجام شود و در نهایت مشتریان با تعمیرگاه مجاز و معتبر کولر گازی هیوندای تماس حاصل نمایند.

لیست کد خطای کولر گازی هیوندای

لیست کد ارور کولرگازی هیوندای مدل گرید B

  • کد خطای E1 اسپلیت هیوندای

این کد خطا ناشی از ایراد در سنسور دمای اتاق است و باید مقدار اهم تمامی سنسور های مربوط به دما بررسی گردد. ممکن است خرابی برد نیز اتفاق افتاده باشد. همچنین سیم کشی ها باید چک شوند و قطع برق دستگاه ضروری است.

  • کد خطای E2 اسپلیت هیوندای

وقتی که این کد خطای کولر گازی هیوندای رخ می‌ دهد، باید بدانید که مشکل از سنسور دمای سیم پیچ کمپرسور است. تعویض سنسور و بررسی مقدار آن باید صورت گیرد. سیم های ارتباطی دستگاه چک گردد و در نهایت به نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی هیوندای اطلاع داده شود.

لیست کد خطای کولر گازی هیوندای

  • کد خطای E3 اسپلیت هیوندای

دلیل نمایش این پیغام خطا مربوط به خرابی سنسور دمای سیم پیچ پنل می باشد. در این صورت، اهم سنسور چک می‌ شود. باید در صورت لزوم تعویض سنسور انجام گیرد. امکان دارد که مدار برد نیز دچار مشکل شده باشد. در آخر باید فیوز برق دستگاه را قطع نمود.

  • کد خطای E4 اسپلیت هیوندای

در بعضی مواقع موتور فن پنل دچار خرابی می گردد. پس حواستان باشد که در اولین اقدام، از سالم بودن فن دستگاه مطمئن شوید. سپس به سراغ چک کردن سیم کشی برق بروید. همچنین احتمال خرابی برد دستگاه نیز دلیل بروز این کد خطا است. در پایان، فیوز برق قطع و با نمایندگی تماس گرفته شود.