کولرگازی اینورتر

دلیل یخ زدن کولرگازی شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از شایع ترین مشکلاتی که افراد در حین استفاده از این دستگاه با آن دست و پنجه نرم می کنند یخ زدن کولر یا برفک زدن برخی از قسمت های آن در فصل تابستان و حتی زمستان می باشد . از همین رو یا توجه به سوالات بسیار زیادی از مشتریان که دلیل برفک زدن چیست برخورد می کنیم که در این مقاله در نظر داریم به بررسی این موضوع بپردازیم پس با ما همراه باشید .

دلیل یخ زدن کولرکدام قسمت دچار یخ زدگی می شود ؟

دقت داشته باشید شما نمی توانید به صورت مداوم حواستان به این مسئله باشد که چه زمانی کولرگازی شما در حال یخ زدن است و یا اینکه کدام قسمت از کولر در حال یخ زدن است تا از آن جلوگیری کنید از همین رو در این قسمت به شما می گوییم که قسمت هایی نظیر پنل داخلی ، پنل خارجی ، کندانسور و لوله های ارتباطی از جمله شایع ترین قسمت هایی هستند که با این مشکل روبرو می شوند که باید به محافظت از آنها پرداخت .

چه زمان هایی دچار یخ زدگی می شود ؟

پس از اینکه به قسمت های اصلی این دستگاه با مشکل یخ زدگی روبرو می شوند آشنا شدید یکی از اصلی ترین و مهمترین سوالاتی که از جانب مصرف کنندگان مطرح می شود این است که چه زمانی کولر دچار یخ زدگی می شود ؟ در این راستا باید بگوییم که یخ زدگی در دو حالت سرمایش و حالت گرمایش و یا به عباارت ساده تر بگوییم در فصل تابستان یا در فصل زمستان رخ می دهد .

دلیل یخ زدن کولردلیل یخ زدن کولر در فصل تابستان 

دقت داشته باشید اگر در نظر دارید که به علت بروز یخ زدگی در برخی از قسمت های آن پی ببرید باید به این مسئله آگاهی داشته باشید که دلایل زیادی برای بروز این مشکل در فصل تابستان وجود دارد که در این قسمت به برخی از شایع ترین آن اشاره خواهیم کرد :

عدم وجود گاز

در واقع اگر در این دستگاه شما به هر دلیل مشخصی شود که دچار کمبود گاز شده است سیکل سرمایش آن را با مشکل مواجه می کند و در نتیجه پنل داخلی یا لوله های آن دچار یخ زدگی می شود که این مسئله را می توان با شارژ کردن کولر برطرف کرد .

مسدود شدن مسر لوله ها

اگر لوله ها و یا قطعاتی که مانند شیر برقی دچار گرفتگی باشد امکان برفک زدن وجود دارد برای رفع این مشکل توصیه می شود که هر ساله قبل از استفاده از حالت سرمایش آن بازرسی کاملی از کولر انجام شود .

کارکردن مداوم کمپرسور 

اگر به هر دلیلی این دستگاه خراب شود و شما دچار خرابی و یا خرابی سنسور و … باشد اما باز هم به صورت یکسره روشن بودن و مورد استفاده قرار گیرد احتمال یخ زدگی در پنل های داخلی آن به شدت افزایش می یابد .

خرابی فن بلوور یا همان فن داخلی ( اواپراتور )

یکی از مهم ترین قطعات فن بلوور داخلی است که باعث می شود هوای گرم به داخل پنل کشیده شده که با تماس با کویل های اواپراتور سرد به هوای سرد تبدیل شده و به محیط بازگشت داده می شود اگر فن بلوور نتواند هوای سرد خانه را به راحتی از روی کویل های داخلی ( اواپراتور ) تخلیه کند حتما پنل داخلی شروع به یخ زدن خواهد کرد اما تخلیه نشدن هوای کامل هوا از روی فین های پنل داخلی می تواند دلایل زیر را داشته باشید :

  • کثیف بودن فیلترهای دستگاه
  • خرابی فن بلیور ( عدم کارکرد صحیح )
  • سوختم موتور فن یا راه انداز بلوور داخلی

با هر یک از دلایل بالا امکان یخ زدن در قسمت های مختلف را خواهد داشت که باید بررسی و عیب های اصلی را پیدا کنید البته شما برای رفع کردن هر یک از این اشکالات نیاز به ابزار و تخصص کافی دارید که توصیه می شود اگر از تخصص کافی برخوردار نیستید به تنهایی این کار را انجام ندهید .

استفاده از دستگاه در هوای نسبتا سرد

زمانی که هوای بیرون نسبتا سرد است سعی کنید که از حالت فن دستگاه استفاده کنید چون استفاده بیش از حد از حالت سرمایش باعث یخ زدن سیکل و لوله ها خواهد شد .

دلیل یخ زدن کولردلیل یخ زدن در فصل زمستان 

پس از اینکه در رابطه با دلایل یخ زدن دستگاه در فصل تابستان توضیحاتی خدمت شما ارائه دادیم حال در نظر داریم به بررسی و معرفی دلیل بروز این مشکل در فصل زمستان بپردازیم با ما همراه باشید .

خرابی سنسور بیرونی

زمانی که برد فرمان یا سنسور این دستگاه با مشکل مواجه شود فرمان شروع به کار گرم کردن کندانسور صادر نخواهد شد و همین امر موجب یخ بستن کندانسور خواهد شد .

خرابی فن کندانسور 

لازم است این مشکل زمانی بروز پیدا می کند که فن کندانسور به هر دلیلی دچار خرابی در یک قطعه شده باشد و عمل راه اندازی این دستگاه با موفقیت انجام نشود در نتیجه امکان تولید باد گرم از آن گرفته می شود و باعث بروز یخ در کندانسور می شود .

خرابی شیر برقی 

در ابتدا باید بدانید که شیر برقی نوعی شیر در پمپ های حرارتی می باشد که می تواند جهت شارژ جریابن مبرد را عوض کند . از همین رو اگر شیر برقی نتواند این سیکل حرکتی را بر عکس کند هوای سرد بیرون به داخل این دستگاه کشیده می شود و این هوای سرد امکان یخ بستن را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد .

کمبود مبرد یا شارژ گاز 

اگر شارژ این دستگاه به اندازه کافی نباشد امکان یخ بستن کندانسور و لوله آن در فصل سرد سال بسیار زیاد است با شارژگاز به موقع شما می توانید از این امر جلوگیری کنید .